Рекомендована публікація

                                                           І  етап Всеукраїнського конкурсу- захисту науково- дослідницьких робіт прохо...

понеділок, 14 листопада 2011 р.

Відділення та секції МАН





Назва відділення
Секція (підсекція)
Базова дисципліна
1. Математики
Математика
Математика
Прикладна математика та математичне моделювання
2. Фізики і астрономії
Фізика:
теоретична фізика;
експериментальна фізика
Фізика
Астрономія:
астрономія та астрофізика;
аерофізика та космічні дослідження
Фізика


3. Економіки
Економіка:
економічна теорія та історія економічної думки;
мікроекономіка та макроекономіка;
фінанси, грошовий обіг і кредит
Математика
4. Технічних наук
Техніка (технології, матеріалознавство, приладобудування, науково-технічна творчість):

екологічно безпечні технології та ресурсозбереження;
технологічні процеси та перспективні технології;
науково-технічна творчість та винахідництво;
матеріалознавство
Фізика, математика
(за вибором)
Техніка (машинобудування, електроніка, телекомунікації):

авіа- та ракетобудування, машинобудування і робототехніка;
інформаційно-телекомунікаційні системи та технології;
електроніка та приладобудування
Фізика, математика
(за вибором)
5. Комп’ютерних наук
Інформатика та обчислювальна техніка:

комп'ютерні системи та мережі;
безпека інформаційних та телекомунікаційних систем;
технології програмування;
інформаційні системи, бази даних та системи штучного інтелекту;
Internet-технології та WEB дизайн;
мультимедійні системи, навчальні та ігрові програми
Математика
6. Хімії та біології
Біологія:
загальна біологія;
біологія людини;
зоологія, ботаніка
Біологія, хімія
(за вибором)
Психологія
Біологія, історія України
(за вибором)
Медицина
Біологія, хімія, фізика
(за вибором)
Хімія
Хімія
Валеологія
Біологія, хімія
(за вибором)
7. Екології та аграрних наук
Аграрні науки:
агрономія;

ветеринарія та зоотехнія;


селекція та генетика;



лісознавство
Біологія, хімія
(за вибором)

Біологія, хімія
(за вибором)

Біологія, математика
(за вибором)

Біологія, математика
(за вибором)
Екологія
Біологія, хімія, українська мова
(за вибором)
Охорона довкілля та раціональне природокористування
Біологія, хімія, іноземна мова (за вибором)
8. Історії
Історія України
Історія України
Всесвітня історія
Історія України
Археологія
Історія України
Історичне краєзнавство
Історія України
Етнологія
Історія України
9. Наук про Землю
Географія та ландшафтознавство
Географія
Геологія, геохімія та мінералогія
Географія

Кліматологія, метеорологія
Географія
Гідрологія
Географія
10. Філософії та
суспільствознавства
Правознавство
Історія України
Філософія
Історія України
Соціологія
Історія України
Теологія, релігієзнавство та історія релігії
Історія України
Педагогіка
Українська мова та література
Журналістика
Українська мова та література
11. Літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства
Українська література
Українська мова та література
Світова література
Українська мова та література, світова література
(за вибором)
Фольклористика
Українська мова та література
Російська література
Російська мова, світова література (за вибором)
Мистецтвознавство
Українська мова та література
Українське народне мистецтво
Українська мова та література
Літературна творчість
Українська мова та література
12. Мовознавства
Українська мова
Українська мова та література
Російська мова
Російська мова
Китайська мова
Китайська мова
Іспанська мова
Іспанська мова
Англійська мова
Англійська мова
Німецька мова
Німецька мова
Французька мова
Французька мова

середа, 9 листопада 2011 р.

Практичне заняття


План проведення 
практичного заняття 
для керівників секцій МАН
25    жовтня 2011 року
Мета проведення: надати методичні рекомендації щодо написання робіт МАН керівникам секцій МАН, роздати зразки оформлення документів.  
Місце проведення: Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки

Питання до розгляду:
       І. За матеріалами обласного семінару-наради районних та міських відділів по роботі з обдарованою молоддю "Мала академія робіт", 21 вересня 2011 року.  
      ІІ. Документація конкурсу-захисту робіт МАН.
     ІІІ. Рекомендації щодо написання та оформлення наукових робіт  учнів-членів МАН
    1. Відділення та секції.
    2. Структура  наукової роботи:   
    3. Оформлення титульної сторінки;
    4. Оформлення тез роботи.
    5. Написання змісту.
    6. Основна частина роботи. 
    7. Додатки та список джерел.                                                                                                                                                                                                                                                                              IV.Вимоги до презентацій (Учитель інформатики Гадяцької гімназії імені Олени  Пчілки Костенко  Л.О.) 
    8. V.Про роботу секцій відділення філології та мистецтвознавства. (Учитель української мови і літератури В.Будищанської СШ  Козороз Н.І.)

вівторок, 8 листопада 2011 р.

Семінар-практикум

Серпень
  Семінар - практикум



                           Питання для розгляду

Відповідальні
1.
Підсумки діяльності МАН у 2010 – 2011 н.р.: досвід, ресурси, можливості та перспективи.   
                       
Мирошниченко Н.М., методист НМЦ
2.
Про організацію  роботи над науково  – методичною  проблемою району
    «Розвиток індивідуальних  здібностей учнів  як складова реалізації особистісно орієнтованого навчання та виховання».

Мирошниченко Н.М., методист НМЦ

3.

Ознайомлення з новинами сайту «Мала академія наук України».(Практично)
Бутко В.В., керівник районного методичного обєднання
4.
Методика підготовки і захисту учнівських науково – дослідницьких робіт. 
       - Матеріали блогу  «Гадяцьке наукове  товариство учнів  – членів МАН».


Мирошниченко Н.М., методист НМЦ
5.

Про проведення  проектного етапу  конкурсу МАН «Ман  – Юніор» у  секціях « Історик  Юніор» та «  Технік Юніор»  для 5 – 9 класів.

Бутко В.В., керівник районного методичного обєднання
6.

Вимоги щодо оформлення  сторінки блогу  «Особистості Гадяцького РНТУ».
Бутко В.В., керівник районного методичного обєднання
7.
Ознайомлення з  матеріалами виставки  «Наукова творчість  учнів».  



пʼятниця, 4 листопада 2011 р.

Вимоги до комп'ютерної презентації

Вимоги до комп'ютерної презентації 
можна переглянути, перейшовши за посиланням
 (завантажуйте презентацію, натиснувши "Только для чтения")


вівторок, 25 жовтня 2011 р.



  Структура наукової роботи

                                                               Зразок титульної сторінки


                       

                                                                 Зразок титульної сторінки

                                                 Міністерство освіти і науки  України
1,5 інт
Мала академія наук України
Полтавське територіальне відділення МАН України
                                               Гадяцьке міське наукове товариство учнів                                                                                   


                                        14, напівж.
                       Відділення : 
                                                                                 Секція: інформатика
     20 мм                                                                                   та обчислювальна техніка
                                                                                Підсекція: мультимедійні                    
                                                                                системи, навчальні та ігрові
                                                                                навчальні та ігрові програми 
      18, напівж.
      1,5 інтерв.                                                                                                                             10 мм     


АВТОМАТИЗАЦІЯ  ПРОЦЕСУ ОЦІНЮВАННЯ
ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ З НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ У СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ

                                                  Роботу виконав:
                                                                  Юдченко Борис Олегович,
                                            14, напівж.,                           учень  8  класу 
                                            1 інтерв.                                Гадяцької гімназії імені
                                                                                           Олени Пчілки Гадяцької
                                                                                           міської  ради
                                                                                           Полтавської області
                                2 інтервали                                                                                                                           
                                                        
                                                            Науковий керівник:
                                                                   Кизь Юлія Станіславівна,
                                                            учитель інформатики
                              14, нежирний.,                                      Гадяцької  гімназії
                                 1 інтерв.                                             імені Олени Пчілки
                                                                  Гадяцької   міської ради,
                                                  кваліфікаційна
                                                              категорія «спеціаліст»





Гадяч-2012
                                         
                                                                   20 мм





Зразок написання тез

Тези

 науково-дослідницької роботи
« Сугестивно – асоціативне сприйняття пейзажів у збірці «Вечори на хуторі біля Диканьки» М.Гоголя.»
Автор:    Римар Дарія Юріївна, учениця 10-А класу Гадяцької спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів №4 Гадяцької міської ради Полтавської області
Науковий керівник:  Горова Людмила Григорівна, учитель зарубіжної 
літератури Гадяцької  спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів №4 Гадяцької міської  ради Полтавської області, кваліфікаційна категорія - спеціаліст  вищої   категорії, « старший учитель»
Полтавське територіальне відділення МАН України
Секція: зарубіжна література

  Проблема збереження  природи, мирного співіснування людини з природою надзвичайно важлива в наш час. М.В.Гоголь показав красу пейзажів Полтавщини всьому світу. Робота змушує читача задуматися,  зробити висновки, провести паралель: минуле – сьогодення – майбутнє; спонукає до активної життєвої позиції, наштовхує на розуміння власної індивідуальності, особливості, ролі в суспільстві.
Мета роботи - робота покликана показати переваги сугестивно – асоціативного аналізу тексту та зацікавити творами М.Гоголя.
Завдання роботи: 1) розкрити красу пейзажів М.Гоголя через сугестивно – асоціативне сприйняття; 2) дослідити переваги  сугестивно – асоціативного сприйняття людини; 3) формувати активну життєву позицію.
Робота  складається зі вступу, основної частини, висновків, списку використаних джерел.
Основними результатами роботи є:
-             розкриття художніх, морфологічних, синтаксичних фонетичних особливостей пейзажів збірки « Вечори на хуторі біля Диканьки» М.Гоголя ;
-             виділення основних функції пейзажів Гоголя;
-             проведення сугестивно – асоціативних зв’язків з творчістю інших письменників;
вивчення асоціативного  сприйняття пейзажів М.В.Гоголя школярами

Зразок написання  змісту
ЗМІСТ
   
                             3-4 інтервали
ВСТУП ………………………………………………………………… с.3
РОЗДІЛ 1. (НАЗВА РОЗДІЛУ)…………………………………………  с.5
РОЗДІЛ 2. ………………………………………………………………………….
                2.1. ……………………………………………………………………….
                2.2. ……………………………………………………………………….
                2.3. ………………………………………………………………………..         
                2.4. ………………………………………………………………………
РОЗДІЛ 3. …………………………………………………………………………
                3.1. ………………………………………………………………………..
                3.2. …………………………………………………………………………                       
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ



                                                          Зразок написання  вступу      

                                                         ВСТУП
 ( не більше 2-3 сторінок)


Актуальність теми дослідження
Мета роботи
Визначена мета зумовила постановку та розв’язання наступних завдань
Об’єктом дослідження
Предметом 
Методи дослідження…..
Наукова новизна одержаних результатів
Практичне і теоретичне застосування
Апробація результатів дослідження
Результати дослідження викладені

Визначення методів, об’єкта і предмета дослідження
Об’єктом дослідження називають процес чи явище, яке породжує проблемну ситуацію і обране для вивчення. Головне питання при визначенні об’єкта «Що розглядається?»
Предмет дослідження визначається при відповіді на питання: «Як розглядати «об’єкт», «Які відносини йому властиві?», «Які аспекти і функції виділяє дослідник для вивчення об’єкта?».
Досить поширеним є поділ основних типів методів за дво­ма ознаками: мети і способу реалізації.
За першою ознакою виділяються так звані первинні ме­тоди:
1. Спостереження — систематичне цілеспрямоване вивчення об'єкта. Це найелементарніший метод, який є, як правило, складовою інших методів.
Щоб стати основою наступних теоретичних і практичних дій, спостереження мусить відповідати таким вимогам:
    задуманості заздалегідь (спостереження проводиться для певного, чітко поставленого завдання);
    планомірності (виконується за планом, складеним відповідно до завдання спостереження);
    цілеспрямованості (спостерігаються лише певні сторони явища, котрі викликають інтерес при дослідженні);
    активності (спостерігач активно шукає потрібні об'єкти, риси явища);
•  систематичності (спостереження ведеться безперервно або за певною системою).
Спостереження, як метод пізнання, дає змогу отримати пер­винну інформацію про об'єкт дослідження.
2. Опитування дає змогу отримати як фактичну інформа­цію, так і оцінні дані, проводиться в усній або письмовій формі. При створенні анкети або плану інтерв'ю важливо сформу­лювати запитання так, щоб вони відповідали поставленій меті. Анкета може включати декілька блоків питань, пов'язаних не лише з рівнем періодичності використання тих чи інших засобів, а й оцінкою об'єкта дослідження.
3. Порівняння — один із найпоширеніших методів пізнан­ня. Це процес встановлення подібності або відмінності пред­метів та явищ дійсності, а також знаходження загального, притаманного двом або кільком об'єктам.
Метод порівняння дасть результат, якщо відповідатиме таким основним вимогам:
    можна порівнювати лише ті явища, між якими є певна об'єктивна спільність;
    порівняння необхідно здійснювати за найсуттєвішими, найважливішими (в межах конкретного пізнавального завдання) рисами.
Інформацію про об'єкт можна отримати двома шляхами:
    безпосередній результат порівняння (первинна інформація);
    результат обробки первинних даних (вторинна або похідна інформація).
4. Вимірювання — це процедура визначення числового зна­чення певної величини за допомогою одиниці виміру. Цінність цієї процедури полягає в тому, що вона дає точні, кількісно визначені відомості про об'єкт. При вимірюванні необхідні такі основні елементи: об'єкт вимірювання, етало­ни, вимірювальні прилади, методи вимірювання.
5. Тестування є різновидом вибіркового опитування, яке проводиться з метою виявлення суттєвих ознак об'єкта, за­собів його функціонування, використовується в лабораторних експериментах, коли масове опитування через анкетування неможливе. Тестування інколи проводять двічі — на почат­ковому етапі дослідження, де воно виконує діагностичну функ­цію, і при завершенні дослідження, де воно виконує верифікаційну функцію, тобто перевірку істинності гіпотез і висновків. Тести складають так, щоб однозначно виявити ті чи інші властивості опитуваних.
Вторинні методи використовуються з метою обробки та аналізу отри­маних даних-кількісний та якісний аналіз даних, їх си­стематизація.
За ознакою способу реалізації розрізняють:
1. Логіко-аналітичні, до них належать:
- методи дедукції – це перехід від загальних знань про предмети до одиничних знань про окремі предмети;
- методи індукції – основою індукції є дані, одержані шляхом спостереження.
2. Візуальні або графічні методи:
- графи;
- схеми;
- діагра­ми та ін.

Зразок  сторінки, на якій починається  розділ

РОЗДІЛ 1
ДЕКУПАЖ – МОДНА ТЕХНІКА РУКОДІЛЛЯ



1.1.Що таке декупаж
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
        
          1.1.1.Техніка виконання роботи


ВИСНОВКИ
(1-3 СТОРІНКИ)


У цьому розділі автор робить особисті висновки за результатами даних, отриманих у ході експерименту, зіставляючи їх із теоретичним матеріалом другого розділу.
У відповідність з реальними фактами повинні бути приведені і висновки з дослідження. Їх також не можна робити занадто поспішно. Висновки повинні  випливати з того, що насправді доведено. Висновки звичайно пропонуються у виді коротких і конкретних тверджень, формулювання яких спираються на факти, існування яких до початку проведення дослідження лише гіпотетично передбачалося. Обсяг і зміст понять, використовуваних у висновках, повинні відповідати обсягові і змістові понять, що маються в нових формулюваннях експериментальних гіпотез.
Висновки не повинні мати зайвих слів, в них необхідно звернути увагу на якісні та кількісні показники здобутих результатів, викласти рекомендації щодо їх використання.
Від чіткості та грамотності формулювання висновків значною мірою залежить успіх у зовнішній репрезентації результатів дослідження та якість наукової роботи загалом. Тому слід орієнтуватися, що висновками не може бути стислий виклад змісту попередніх розділів. Висновки - це лаконічне (без зайвої аргументації - система аргументів мала бути використана та повністю задіяна при викладі змісту в основній аналітично-дослідницькій та описовій частині роботи, себто у розділах, які передують висновкам) підведення підсумків всього, що було зроблено і чого було досягнуто у рамках конкретного дослідження.


Зразок оформлення додатків

                                                 Додаток Ж
                                         Класифікація годонімів.

Географічне положення, рельєф
Промисловість
Видатні події
Символічні назви
Горний
Дальній
Залізничний
Сумський
Гончарний
Дачний
Площа Революції
Банний,
 Веселий
Русанівський
Ентузіастів